همه چیز از همه جا
هرچه می خواهد دل تنگت از زمین و آسمان،از انسان و جهان حتی از کهکشان را در این وبلاگ ببین.
 
 
سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

اینم یه معمای باحال

..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........@..........

در زمانهاي قديم كه روستائيان محصولات خود را براي فروش به بازار هفتگي مي آوردند روزي يك پيرزن روستايي يك سبد از تخم مرغهاي مزرعه خود را براي فروش به بازار آورد. اما هنوز هيچكدام از تخم مرغها را نفروخته بود كه اسب يك سواركار پايش به سبد خورد و در نتيجه تمام تخم مرغها شكست. اسب سوار خيلي ناراحت شد و از پيرزن روستايي پرسيد كه تعداد تخم مرغها چند تا بوده تا او پول آنها را پرداخت كند.پيرزن گفت كه تعداد تخم مرغها را نميداند اما وقتي تخم مرغها را 2تا2 تا برميداشت يكي باقي مي ماند 3تا3 تا برميداشت يكي باقي مي ماند4تا4 تا برميداشت يكي باقي مي ماند5تا5 تا برميداشت يكي باقي مي ماند6تا6 تا برميداشت يكي باقي مي ماند اما وقتي 7تا7 تا بر ميداشت چيزي باقي نمي ماند.

   اسب سوار تعداد تخم مرغها را محاسبه كرد و پول پيرزن روستايي را پرداخت نمود.

پرسش:تعداد تخم مرغها چند تا بود؟

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting


سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 12:16 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

نخستین بار که او را دیدم، تندتند پلک های خود را به هم می زد. از خدا ممنونم که او را برای من آفرید؛ همان کبوتر سفیدی که نام خود را «ناشا» گذاشته بود. پیش از این که دوستی من با او آغاز گردد، نام دیگری داشت. کبوترها هنگامی که دوست پیدا می کنند و عاشق می شوند، نام خود را عوض می کنند؛ زیرا نام قدیمی، بر ذات جدیدی که پس از عشق متولد می شود، دلالت ندارد.م بر این باوریم که با عشق، ذاتی نو متولد می شود.

 

بقیه در ادامه مطلب...

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي  موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي  کشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.
 
بقیه در ادامه مطلب...
آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

تصاویری زیبا از طولانی ترین پل جهان

 



بقیه در ادامه مطلب...

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

دریاچه خزر بزرگترین دریاچه دنیاست که به همین دلیل آن را دریا می‌نامند

دریای خزر یا دریای کاسپین از شمال به روسیه، از جنوب به ایران، از غرب به جمهوری آذربایجان و ازشرق به جمهوری‌های ترکمنستان و قزاقستان محدود می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان، به علت وسعت زیاد (6.5برابر دریاچه «اورال» و 13 برابر دریاچه «بایکال» و زمانی تمامی سطح خشکی‌های آسیای جنوب باختری را می‌پوشانید) از همان زمان‌های پیش دریا خوانده می‌شد.

طول و عرض خزر به ترتیب 1204 و 204 کیلومتر و مساحت آن 436000 کیلومتر مربع است.

سطح خزر در حدود 28 متر از سطح آب‌های آزاد پایین‌تر و عمق متوسط آن در حدود 180 متر برآورد شده است.

سه بخش شمالی، جنوبی و میانی که عمق و بستر متفاوتی از یکدیگر دارند بر اثر برجستگی زیر‌آبی در امتداد ارتفاعات قفقاز به وجود آمده‌اند.

نمک‌های محلول در آب دریای خزر با آب اقیانوس‌ها متفاوت است. در حاشیه شرقی خزر میانی کولاب قره بغاز قرار دارد که با ویژگی‌های خاص خود بر عجایب طبیعی بزرگ‌ترین دریاچه افزوده است. این کولاب به صحرای گرم و خشک ترکمنستان مشرف است.

از 6380 کیلومتر طول سواحل خزر حدود 922 کیلومتر از آستارا تا رود اترک متعلق به ایران است.

دریای خزر از نظر صید ماهی اهمیت بسیار دارد و ماهیان خاویاری آن دارای شهرت جهانی هستند. سالیانه حدود 300 تن خاویار از صید این ماهی‌ها به دست می‌آید. حدود 90 درصد خاویار جهان نیز از این دریا به دست می‌آید.

در این دریا حدود 100 گونه ماهی زندگی می‌کند که درحال حاضر تنها حدود 15 نوع آن مورد بهره‌برداری است.

دریای خزر دارای ذخایر نفت و گاز است و کل ذخایر اثبات شده نفت در این دریا ۵۰ میلیارد بشکه است و این یعنی حدود ۴ درصد از کل ذخایر نفت.

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting


سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, :: 11:26 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

تبلت چیست؟
به رایانه های قابل حملی که سیستم ورود اطلاعات آن بوسیله ی صفحه ی لمسی (toch screen) است تبلت گویند. از ویژگی های بارز آن می توان به شکل و سایز منحصر به فرد و ارتباط بیسیم و قابلیت اتصال آن به شبکه های محلی یاد کرد. همچنین تبلت ها دارای سیستم عامل های گوناگونی هستند که بعضی از آنها مانند مانند سیستم اپل (ios) ویا اچ پی (webos) مختص محصول خود آن شرکت هستند، اما اکثر تبلت ها از سیستم عامل های ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده نرم افزار استفاده می کنند که در این زمینه می توان به سیستم windows 7 از ماکروسافت و یا android گوگل اشاره کرد.
تاریخچه:
پروژهای که در سال 1989 در مرکز مطالعات شرکت اپل شروع شد، اولین بار در سال 1993 با نام newton به بازار عرضه شد،اما گام دوم تکمیل این محصول را باید ازآن شرکت مایکروسافت دانست که در سال 2001 به ارائه سیستم عامل xp با نام تبلت پرداخت.همچنین برای اولین باری بود که نام تبلت به آن اطلاق شد و باید ریشه ی این اسم را در شرکت مایکروسافت دانست نه اپل. از ویژگی های این محصول ماکروسافت می توان به قلم نوری و صفحه لمسی که امکان تایپ دستی را بر روی آن فراهم می آورد اشاره کرد. این مدل را می توان آغازگر ورود برندهای دیگر بجز اپل ، ابداع کننده ی در آن زمان منزویش دانست. اما در نهایت سال 2010 را باید سال ورود باشکوه اپل به بازار تبلت دانست . اتفاقی که هواداران بیشمار اپل مدتها منتظر آن بودند بالاخره در این سال تحقق یافت و اپل توانست با اقتدار کامل سکان هدایت بازار این محصول را بار دیگر در دست گیرد.
محاسن و معایب :

بقیه رو در ادامه مطلب بخونید...

نظر یادتون نره ها

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


شنبه 10 دی 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : محمد نادعلی نژاد

- بهترين شما شخصى است كه با همسرش خوش رفتارتر باشد و من از تمامى شما نسبت به همسرانم خوش رفتاتررم.

- در اخلاق حضرت محمد همين بس كه با آن جلالت و موقعيتى كه به سلاطين نامه دعوت مى نوشت در ...

بقیه در ادامه مطلب

نظر یادت نره

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


صدها سال است که بشر با طرح پرسشی بنیادین درباره آغاز حیات٬ تلاش دارد تا صرف‌نظر از داستانهای مذهبی در این باره٬ چگونگی پیدایش و تکوین حیات بر روی زمین را بفهمد تا بتواند به سراغ پرسشی بزرگتر برود که به راستی داستان آفرینش چگونه نوشته شده است؟ در این مقاله دکتر بهروز یزدان‌پناه برای درک چگونگی آغاز حیات بر روی زمین٬ شما را به سراغ اجزای تشکیل دهنده حیات خواهد برد. با او همراه شوید!

آپلود عکس MySQL and PHP Web Hosting

ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


*وبلاگی برای نوجوانان باهوش سرزمین آریایی*برداشت فقط با ذکر منبع* لطفا برو روی لینک NiftyHost کلیک کنید تا کد شارژ ایرانسل رایگان بگیرید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 601
بازدید کل : 149194
تعداد مطالب : 291
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


MySQL and PHP Web Hosting Yahoo Status by RoozGozar.com

كد تعیین وضعیت یاهو