رسانه‌های بیگانه: سپاه مبالغه نمی‌کند
 
همه چیز از همه جا
هرچه می خواهد دل تنگت از زمین و آسمان،از انسان و جهان حتی از کهکشان را در این وبلاگ ببین.
 
 
سخنان مهم فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی و آمریکا، از دیروز مهمترین بخش رسانه‌های دنیا را به خود اختصاص داده است.
رسانه های دنیا با پرداختن به مصاحبه سردار سرتیپ پاسدار "امیرعلی حاجی زاده" با شبکه العالم، سخنان وی را به ویژه درباره بروز جنگ جهانی در صورت حمله به ایران، پوشش داده و این مواضع را بی‌سابقه و جدی توصیف کردند.

ایران گلوله اول را شلیک نمی کند

در این میان، روزنامه "القدس العربی" در سرمقاله خود تأکید کرد: موضوع تنگه هرمز در مصاحبه سردار حاجی زاده با شبکه عرب زبان العالم، از ذهن وی دور نماند و او دوباره تهدیدهای سابق را تکرار کرد و گفت، اگر ایران منافع خود را در این تنگه از دست دهد، آمریکا و دیگران نیز از آن منفعت نخواهند برد.

جنگ سوم گستردهتر از 2 جنگ قبلی است

القدس العربی نشانه های جنگ در منطقه را بسیار آشکار دانست و تأکید کرد، اکثر کارشناسان امور راهبردی، اقدام ایران در شلیک نخستین گلوله در هر جنگی در آینده را بعید می دانند.

به نوشته این روزنامه، مسأله تأیید شده و ثابت در اظهارات سردار حاجی زاده آن است که در صورت بروز جنگ، کل منطقه را فرا خواهد گرفت، و ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل شود. القدس العربی ادامه داد: با توجه به قطب بندی های سیاسی و مذهبی در منطقه، و همچنین عملیات تسلیح و تجهیز ارتش ها و ناوگانها، اگر بگوییم که این جنگ از دو جنگ سابق گسترده‌تر و خطرناکتر خواهد بود، مبالغه و بزرگنمایی نکرده‌ایم.

القدس العربی همچنین در گزارش مفصل دیگری با اشاره به سخنان حاجی زاده، و مواضع قبلی مسئولان ایرانی نوشت؛ ایران تأکید کرد که، هر حمله‌ای ممکن است به جنگ جهانی سوم تبدیل شود، و درصورت آغاز این جنگ، ایران به پایگاه های آمریکا در بحرین، قطر و افغانستان حمله می کند.

سخنان بسیار مهم و متفاوت

"محمد صادق الحسینی" نویسنده و کارشناس عرب نیز در مطلبی در روزنامه القدس العربی، سخنان سردار حاجی زاده را بسیار مهم و خطرناک توصیف کرد و گفت، این سخنان بسیار متفاوت، شعار، شعر و آرزوهای شاعرانی مانند مظفر النواب یا محمود درویش نیست؛ این مواضع بخشی از نقشه راه فرماندهان مصمم و شجاعی از جنس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، و مردان خدا در لبنان، و ملت بزرگ فلسطین است!.

هدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکا در منطقه

شبکه "سی ان ان" امریکا نیز در سایت اینترنتی خود با اشاره به سخنان سردار حاجی زاده در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه های آمریکا در بحرین، قطر و افغانستان در صورت بروز جنگ تأکید کرد، این تهدیدها در چارچوب اظهارات آتشین مسئولان ایرانی، در واکنش به مطرح شدن احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران اعلام می شود.

در جنگ آینده هیچ کشوری بی طرف نیست

شبکه "بی بی سی" انگلیس در سایت خود، با اشاره به اظهارات حاجی زاده مبنی بر اینکه در صورت حمله به ایران "هیچ کشور بی‌طرفی در منطقه وجود نخواهد داشت"، تأکید کرد که "لحن فرماندهان نظامی ایران در روزهای اخیر به طرز کم‌سابقه‌ای هشدارآمیز شده است".

بی بی سی همچنین خاطرنشان کرد، "کشورهای مختلف جهان درباره عواقب درگیری نظامی میان ایران و اسرائیل هشدار داده‌اند".

جنگ جهانی سوم در صورت حمله به ایران

الجزیره قطر نیز با پرداختن به این مصاحبه، سخنان سردار حاجی زاده در خصوص، آغاز جنگ جهانی سوم و هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در کشورهای منطقه را برجسته کرد.

ایران برای جنگ آمادگی دارد

شبکه "الحره" هم در سایت اینترنتی خود با پوشش مصاحبه سردار حاجی زاده، نوشت که ایران برای حمله به رژیم اسرائیل و آمریکا اعلام آمادگی کرد.

روزامه "السیاسه" کویت هم با پرداختن به مصاحبه سردار حاجی زاده، سخنان وی درخصوص هدف قرار دادن پایگاه های آمریکا در بحرین، قطر و افغانستان را برجسته کرد.

شیطنت برخی رسانهها در بازتاب مصاحبه

روزنامه "الدستور" اردن و سایت خبری "میدل ایست آنلاین" نیز در اقدامی شیطنت آمیز، با حذف بخشی از سخنان سردار حاجی زاده که گفته بود، شروع جنگ و تهاجم در راهبرد جمهوری اسلامی ایران تعریف نشده، و ایران اجازه غافلگیر شدن را به نیروهای خود نمی دهد؛ مدعی شدند که "ایران تهدید کرد که جنگ جهانی سوم را به راه خواهد انداخت".

فرانس 24 نیز در گزارش خود در خصوص مصاحبه سردار حاجی زده، سخنان وی درباره آغاز جنگ جهانی در صورت حمله به ایران را برجسته کرد.



آپلود عکس
MySQL and PHP Web Hosting

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


*وبلاگی برای نوجوانان باهوش سرزمین آریایی*برداشت فقط با ذکر منبع* لطفا برو روی لینک NiftyHost کلیک کنید تا کد شارژ ایرانسل رایگان بگیرید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 602
بازدید کل : 149195
تعداد مطالب : 291
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

MySQL and PHP Web Hosting Yahoo Status by RoozGozar.com

كد تعیین وضعیت یاهو