پرده برداری از 5عامل تاثیرگزار در انتخابات آمریکا
 
همه چیز از همه جا
هرچه می خواهد دل تنگت از زمین و آسمان،از انسان و جهان حتی از کهکشان را در این وبلاگ ببین.
 
 
هر چند مدت زمان زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است اما شرایط این انتخابات با مناظره های رامنی و اوباما به حساسترین نقطه خود رسیده است.

به گزارش فرهنگ نیوز:بی بی سی در مقاله ای تحلیلی از 5 نکته اساسی و تاثیرگزار بر سرنوشت انتخابات پرده برداشت.


عامل اول: اقتصاد
این سایت در اولین گام وضعیت اقتصادی را مهمترین عامل تاثیرگزاری در سرنوشت انتخابات خواند و یادآور شد: «بنا بر تحقیقات مرکز نظرسنجی راسموسن، حدود ۸۰ درصد رای دهندگان، وضعیت اقتصادی را مهمترین عامل در انتخاب رئیس جمهوری آینده کشورشان می‌دانند.»
در ادامه توضیح اولین عامل آمده است: «اسکات راسموسن، می گوید:" مهمترین مسئله اقتصاد و اشتغال است. نه تنها بسیاری به دلیل بیکاری نگرانند، نزدیک به ۲۸ درصد کسانی هم که شاغل هستند نگرانند که ممکن است به زودی کار خود را از دست بدهند.  علاوه بر این موضوع مسکن هم مطرح است. تنها ۴۷ درصد مردم معتقدند که ارزش خانه شان از وام مسکنی که گرفته‌اند بیشتر است و این برای آمریکا یک رقم باور نکردنی است. به ما یاد داده بودند که وقتی بزرگ شدیم خانه بخریم و مطمئن باشیم که ارزش آن افزایش خواهد یافت. عده زیادی الان احساس می‌کنند که فریب خورده‌اند."»


عامل دوم: ایالت های سرنوشت ساز

دومین عاملی که بدان اشاره شده، ایالت هایی است که آراء آنها سرنوشت سکاندار کاخ سفید را رقم می زند. شاید تا کنون بارها و بارها از گوشه و کنار شنیده باشیم که انتخابات در آمریکا نمایشی است و تنها چند ایالت در سرنوشت انتاخابت تاثیرگزارند اما این بار بی بی سی به صورت علنی از این مهم پرده برداشت و عنوان کرد: «اوهایو، ایالتی است که نرخ بیکاری‌اش پایین‌تر از نرخ متوسط بیکاری، در کشور است. از سال ۱۹۶۰ تا کنون، در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاندیدایی که در این ایالت پیروز شده توانسته نهایتا به کاخ سفید راه یابد. با توجه به این که این ایالت دارای ۱۸ رای کالج انتخاباتی است، هر یک از دو دو حزب برای پیروزی در این ایالت، ده‌ها میلیون دلار خرج می‌کنند. در این ایالت فعالان انتخاباتی، از ۶ ماه قبل هر هفته دو بار پیام اتوماتیک تلفنی برای خانواده‌ها می‌فرستند و بیشتر آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی نامزدها هنگام شب که نرخ آگهی بسیار گران است پخش می‌شوند.

جیم گدی، که ۳۷ ساله است می‌گوید در چندین ایالت مختلف آمریکا زندگی کرده ولی هرگز چنین وضعیتی را در تلویزیون، رادیو و سایر رسانه‌ها ندیده است.»


عامل سوم: تغییر تعداد رای دهندگان


این سایت سومین عامل را تعداد مهاجرین از کشورهای گوناگون (علی الخصوص اسپانیا) به آمریکا معرفی می کند و می گوید: «هر ماه به تعداد رای دهندگانی که از آمریکای لاتین و شبه جزیره ایبریا )اسپانیا و پرتغال) به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، ۵۰ هزار نفر افزوده می‌شود. شمار اعضای اسپانیایی تبارها (هیسپنیکز) در سال ۲۰۱۰ به ۵۰ میلیون نفر رسید یعنی 3/16 درصد کل جمعیت آمریکا. این اولین بار است که نامزدهای هر دو حزب در تلویزیونی که به زبان اسپانیایی برنامه پخش می کند، در میز گردی درباره مهاجرت، شرکت کرده اند.»

عامل چهارم: عدم محدودیت موضوع انتخابات به آمریکا
بی بی سی معتقد است چهارمین عامل موثر در نتیجه انتخابات مبحث سیاست خارجی است. هرچند به اذعان این خبرگزاری سیاست خارجی در درجه دوم اهمیت برای رای دهندگان آمریکایی قرار دارد اما بنظر می رسد کشته شدن اخیر کریستوفر استیونز -سفیر آمریکا در لیبی- سیاست خارجی نیز در دستور کار مبارزات انتخاباتی قرار گیرد.
از این رو بی بی سی میت رامنی رقیب انتخاباتب اوباما را یک فرد فرصت طلب می خواند و می گوید: «میت رامنی، که پس از انتقاد از باراک اوباما در پی کشته شدن کریستوفر استیونز، یک شخص فرصت طلب خوانده شده بود، می‌گوید باراک اوباما در برابر ایران نرمش نشان داده و به اسرائیل خیانت کرده است.»
اما بی بی سی برای نتیجه گیری در مورد اینکه آیا سیاست خارجی می تواند در نتیجه انتخابات تاثیرگزار باشد یا خیر، اقدام به انعکاس نظارت یک استاد علوم سیاسی کرده است: «شان بولر، استاد علوم سیاسی در دانشکده ریورساید، در کالیفرنیا می گوید هنگامی که تعداد رای دهندگان تا این حد زیاد است و تنوع قومی و مذهبی دیده می‌شود، همیشه مسائل حساسی در سیاست خارجی وجود دارد. او خاطرنشان می‌کند که به طور مثال آمریکایی‌های عرب تبار علاقمندند در باره فلسطین بحث کنند و آمریکاییان کوبایی تبار، به مسائل داخلی کوبا توجه دارند. شان بولر می گوید: "در شرایط کنونی هنوز سیاست خارجی می‌تواند نقش داشته باشد از جمله برنامه هسته‌ای ایران و واکنش اسرائیل. وضعیت سوریه ممکن است از کنترل خارج شود یا شاید حمله تروریستی اتفاق افتد. این اتفاقات سبب خواهد شد که سیاست خارجی اهمیت زیاد پیدا کند." بولر معتقد است: توجه بین المللی به این که چه کسی وارد کاخ سفید خواهد شد بسیار زیاد است »


عامل پنجم: هرکسی که برنده شود، باید انتظار معضلات بیشتری را داشته باشد


اما نکته قابل توجهی که  بعنوان پنجمین عامل از آن یاد می شود ، انتخابات اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم اعضای مجلس سنای آمریکاست که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود.
هر چند بی بی سی این گزارش را با تایید هیچ کاره بودن کنگره آمریکا پایان می دهد اما معتقد است، نباید از همسو بودن مجلس نمایندگان و مجلس سنا به راحتی عبور کرد: «در حال حاضر، جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان و دموکرات‌ها کنترل مجلس سنا را در دست دارند، به همین جهت اگر وضع به همین ترتیب باقی بماند، بن بست کنونی ادامه خواهد یافت. در سال ۲۰۱۱ تنها معدودی لایحه به تصویب رسید تا آنجا که به کنگره آمریکا لقب "کنگره هیچ کاره" را دادند.

این بن بست بخصوص در سال قبل مشهود بود چون کنگره آمریکا نتوانست در مورد سقف بدهی‌ها به یک توافق دراز مدت برسد. همین موضوع سبب شد که آمریکایی‌ها بیشتر از همیشه از عملکرد کنگره انتقاد کنند.»
 



آپلود عکس
MySQL and PHP Web Hosting

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


*وبلاگی برای نوجوانان باهوش سرزمین آریایی*برداشت فقط با ذکر منبع* لطفا برو روی لینک NiftyHost کلیک کنید تا کد شارژ ایرانسل رایگان بگیرید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 604
بازدید کل : 149197
تعداد مطالب : 291
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

MySQL and PHP Web Hosting Yahoo Status by RoozGozar.com

كد تعیین وضعیت یاهو